Duurzaamheids DNA

 

Communicatie heeft alleen zin als het raakt. Wie je bent als bedrijf, waar je voor staat en wat je bijdraagt aan een duurzame wereld zijn hierin cruciaal. Het is je fundament, de kern van alles wat je doet. Jouw duurzaamheidsDNA.

Maak verbinding met jouw duurzame missie en unieke verhaal

Door jouw missie, visie en waarden van binnenuit te delen, maak je op een dieper niveau connectie met je doelgroep. En alleen deze verbinding zorgt voor de beweging die je nodig hebt.

Ja, dat wil ik!

Heldere missie, meer resultaat


Uit verschillende onderzoeken blijkt dat bedrijven met een duidelijke missie of ‘purpose’ beter presteren. Zij hebben een hogere klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten. Hoe dat komt? Mensen verbinden zich met jouw merk en bedrijf omdat ze dat willen. Bewust en onbewust.

Waarom bedrijven die communiceren vanuit hun missie beter presteren:

  1. Door een gezamenlijke missie te formuleren en te delen, creëer je verbinding. Intern en extern. Mensen willen zich met jouw bedrijf en merk verbinden.
  2. Je levert waarde die verder gaat dan je product of dienst: emotionele waarde, connectie en de mogelijkheid om bij te dragen aan een betere wereld.
  3. Talk the talk, walk the walk. Omdat jouw communicatie vanuit je kern komt, doe je wat je zegt en zeg je wat je doet. Dit ziet, voelt en snapt je doelgroep. Cruciaal voor een goed imago en reputatie en het voorkomen van greenwashing.

Samen vinden en verwoorden we jouw duurzame missie. Zodat jij échte, blijvende impact kan realiseren met communicatie die raakt.

Jouw DuurzaamheidsDNA


Is de sleutel tot oprechte verbinding met jouw doelgroep. De basis van al je communicatie. Jouw unieke visie en verhaal en het bestaansrecht van je organisatie.

  • Je missie, visie en kernwaarden.
  • Jouw droom, ‘waarom’ en waar je in gelooft.
  • Het bestaansrecht van je organisatie: wat draag je bij en voor wie.
  • Jouw unieke kracht en onderscheidende blik.

Een onderscheidende missie, visie en kernwaarden zijn de basisvoorwaarde voor succesvolle communicatie. Je laat ze terugkomen in al je communicatie-uitingen. Bijvoorbeeld als:

  • Uitgangspunt van je communicatie- en contentstrategie.
  • Basis voor je bedrijfsverhaal of corporate story.
  • Script voor je video of animatie.
  • Tekst voor je website of brochure.
  • Verhaallijnen voor blogs en social media berichten.
  • Startpunt van je presentatie of pitch.

Over Linda Lebesque

Als communicatiestrateeg help ik MKB bedrijven en startups met duurzame producten en diensten hun technische, complexe boodschap vertalen naar doelgroep en stakeholders. We verbinden door persoonlijkheid, expertise en de juiste boodschap. We creëren impact met communicatie die raakt.

Ik help je met

  • Jouw unieke visie en verhaal verwoorden en vertalen naar je doelgroep en stakeholders.
  • Verbinding maken op basis van emotie en waarden in plaats van vertellen over je product of dienst.
  • Mijn expertise in duurzaamheidscommunicatie en wetenschappelijke achtergrond in communicatie en gedragsverandering.
 

Resultaat


Het fundament voor oprechte verbinding met jouw doelgroep. De basis van al je communicatie. Jouw unieke visie, missie en bijdrage aan een duurzame wereld in een mooi vormgegeven document.

We vinden en verwoorden

  • Je missie, visie en kernwaarden.
  • Jouw droom, ‘waarom’ en waar je in gelooft.
  • Het bestaansrecht van je organisatie: wat draag je bij en voor wie.
  • Jouw unieke kracht en onderscheidende blik.

Zodat jij échte, blijvende impact kan realiseren met communicatie die raakt.

Jouw DuurzaamheidsDNA, inclusief

  • Intake en voorbereiding
  • Strategiesessie 2 uur bij jou op locatie
  • Schrijfsessie van 4 uur met schrijfcoaching
  • Tussentijdse feedback via mail of Skype
  • Samen afmaken van de laatste versie

Investering: € 1795,- excl BTW

Maak een afspraak

Linda heeft mij ontzettend goed geholpen met de identiteit van mijn bedrijf. De samenwerking met Linda was heel prettig en mijn wensen werden altijd gehoord. En als er iets niet mogelijk was, dan had Linda altijd genoeg oplossingen achter de hand. Ik ben heel blij dat ik haar benaderd heb en zou het zo weer doen.
– Marja van Keulen

Klaar om échte impact te maken?