Contentstrategie

Communicatie is de brug tussen je organisatie en de wereld. Zonder brug geen verbinding. Alleen door goede communicatie en ‘content’ weten mensen van je product of dienst en wat het bijdraagt aan hun leven. Met een goede contentstrategie verbind je jouw missie aan de behoeften, vragen en problemen van je doelgroep. Zo zorg je voor communicatie die raakt.

Waarom een contentstrategie?

Elke organisatie maakt content. En dan niet op één platform, maar overal tegelijk, de hele dag door. Websites, blogs, nieuwsbrieven, social media, advertenties, publicaties, persberichten, intranet – overal verspreiden we informatie. Maar is die productie van content gebaseerd op een strategie? Georganiseerd en gestructureerd zoals bij een echt mediabedrijf? Nee.

Contentstrategie is het gestructureerde proces van het bedenken, creëren en distribueren van betekenisvolle content.

De content heeft als doel om specifieke publieksgroepen te bereiken, en daarmee bij te dragen aan de realisering van de missie en bedrijfsdoelen van je bedrijf of organisatie. Je maakt een duurzame verbinding met je publiek. – John Verhoeven

Contentstrategie is work in progress

Een contentstrategie heeft vaste elementen en laat je vanuit verschillende perspectieven kijken naar je klant. Het is een raamwerk voor alle content in je organisatie, en net als een goede website altijd work in progress. Je doorloopt continu de stappen leren, experimenteren, meten en verbeteren. Ik help je graag met het opzetten en formuleren van een contentstrategie en help jou of je medewerkers ermee aan de slag gaan.

Tips voor communicatie die raakt

Ontvang 1 x keer per maand de nieuwste blogs, tips, inspiratie en mijn aanbod voor communicatie die raakt in je inbox. Door je aan te melden geef je toestemming je gegevens te verwerken zoals beschreven in het privacy statement.